laupäev, 4. veebruar 2012

Kaneelilõõts.

Kui akna taga paugub pakane, siis lihtsalt tulevad head soojad mõtted pähe! :)





Seda saia olen ma juba ammu tahtnud küpsetada, kuna kogu pere on niiehknaa hirmsad kaneelisaiade armastajad, siis tänasesse õhtusse sobis see ideaalselt! Pere vanim laps (kes on siis tublid 4 aastat vana), soovis saada seda saia pumatiga ja mis mul siis muud üle jäi. Lõõtsasaia idee on siis selles, et seda ei pea lõikama, vaid igsüks saab endale seda otsast ilusasti rebida.


Sellelt pärmitaignalt on ära jäetud muna ja selle idee sain ma Liisi blogilt ning tal on tuline õigus, peale küpsemist jääb tainas kuidagi eriti mõnus pehme ja õhuline!


Tainas:
* 50 g pärmi
* 0,5 dl käesooja vett
* 100 g võid
* 3 dl piima
* 0,5 tl soola
* 1 dl suhkrut
* 10-12 dl nisujahu (või siis niipalju, et tainas jääks ilus õhuline ja tuleks kausi ja käte küljest lahti).


Täidis:
* 100 g võid
* 2 dl suhkrut
* 2spl kaneeli
Soovitaksin täidise jaoks kõike natuke rohkem panna ;)


Šokolaadipumat:
* 150 g tuhksuhkurt
* 2 tl kakaod
* 2 spl vett

Lahusta pärm käesoojas vees. Sulata või ja lisa see koos toasooja piimaga pärmi hulka. Sega juurde sool ja suhkur. Vähehaaval hakka lisama jahu, sega vispliga kuni saad ning seejärel asu sõtkuma, kuni saad ilusa ühtlase taigna. Kata taignakauss rätikuga ning aseta sooja kohta tunnikeseks kerkima!


Täidise jaoks sulata või ning sega omavahel suhkur ja kaneel. Kas ma juba mainisin, et neid koostisosi võib natuke rohkem panna?;)

Kui tainas on kerkinud siis rulli see nelinurkseks. Kata pealt või, suhkru ja kaneeliseguga. Seejärel lõika tainas 5 laiusteks ribadeks (peaksid saama nii 6 riba) ja tõsta ribad üksteise peale. Seejärel lõika üksteise peal olevatest ribadest ruudud (5x5 cm). Tõsta ruudud võitatud keeksivormi külili. Minu suureks üllatuseks mul piklikku keeksivormi ei olegi, seega jäi üle ainult tavaline ümmargune.



Küpseta 200 kraadises ashjus 30 minutit. Peale küpsemist lase veidi jahtuda ja eemalda vormist ning soovi korral kasta üle pumatiga.



Pumati jaoks soojenda vesi ja lisa sellele omavahehel segatud kakao ja tuhksuhkur ning kuumuta u 50-kraadini.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar